Środki trwałe – kompendium wiedzy

bez noclegu / z noclegiem - szczegóły w harmonogramie

Informacje ogólne

Miejscowość: Karpacz
Termin: 2018-11-29 — 2018-11-30 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 890 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Program

CZĘŚĆ BILANSOWA

1. Nowa wersja Klasyfikacji Środków Trwałych obowiązująca od 2018 roku

  • Pojęcie środków trwałych
  • Środki trwałe - podział i i zasady klasyfikowania
  • Charakterystyka zmian uwzględnia m.in. zmiany wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług tj. powiązania odnoszące się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB). Szczególne przypadki zmian wprowadzonych do Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT 2016) w stosunku do Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT 2010) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2010 r.
  • Kluczowe zagadnienia rozporządzenie Rady Ministrów z 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT)
  • Charakterystyka zmian dotyczących nowego sposobu klasyfikacji oraz nazewnictwa grup, podgrup oraz rodzajów, w tym: grupy 0, grupy 4 oraz grupy 6.
  • Objaśnienia szczegółowe, klucz powiązań KŚT 2010 - KŚT 2016 i powiązań KŚT 2016 - KŚT 2010
  • Zakres stosowania zmian od 1.01,2018 r. dla CIT, rachunkowości, statystyki GUS

2. Krajowy Standard Rachunkowości KSR 11 - środki trwałe

  • Cel, zakres
  • Podstawowe definicje wykorzystywane w standardzie (ujęcie, dzień przyjęcia, nakłady, rozchód itp.)
  • Definicja środka trwałego w prawie bilansowym i podatkowym
  • Warunki i kryteria uznania za środek trwały (okres użyteczności, kompletność, przeznaczenie, istotność)
  • Tworzenie obiektów inwentarzowych (zasady, kryteria)
  • Ustalenie wartości początkowej w tym: ceny nabycia, kosztu wytworzenia, koszty finansowania zewnętrznego
  • Późniejsze nakłady, w tym: ulepszenia, remonty, konserwacje, przeglądy certyfikacyjne
  • Amortyzacja (obowiązek, metody, stawki, zagadnienia szczególne), weryfikacja okresu użyteczności, amortyzacja a zagadnienie podatku odroczonego
  • Przekwalifikowanie
  • Zaprzestanie ujmowania (odłączenie, sprzedaż, likwidacja, wymiana , nieodpłatne przekazanie)
  • Zagadnienia techniczne: dokumentacja obrotu, inwentaryzacja
  • Prezentacja w sprawozdaniu finansowym, ujawnienia
  • Zapisy w polityce rachunkowości

3. Utrata wartości - regulacje KSR 4

  • Utrata wartości środków trwałych, przesłanki zewnętrzne i wewnętrzne, wycena w tym: wartość godziwa, użytkowa, odzyskiwalna, ośrodki generujące przepływy pieniężne a pojedyncze aktywa, częstotliwość przeprowadzania, wykorzystywanie inwentaryzacji zasady amortyzacji do dokonaniu odpisu

CZĘŚĆ PODATKOWA

1. Definicja środków trwałych

2. Klasyfikacja środków trwałych (zasady przypisywania i stosowania kodów)i jej znaczenie dla celów podatkowych

3. Ewidencja środków trwałych

4. Wycena wartości początkowej środków trwałych

  • wartość początkowa środków trwałych wytworzonych we własnym zakresie
  • wartość początkowa środków trwałych nabytych (nowe i używane) – zakup, aport, darowizna
  • ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego
  • składniki wartości środków trwałych
  • środki trwałe sfinansowane (w części lub całości) dotacją
  • inwestycje w obcych środkach trwałych

5. Remont a ulepszenie środków trwałych

6. Amortyzacja środków trwałych według ustaw podatkowych

  • zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
  • weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
  • indywidualne stawki amortyzacyjne
  • rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
  • wyłączenia odpisów amortyzacyjnych z kosztów uzyskania przychodów
  • amortyzacja środków trwałych otrzymanych w drodze darowizny
  • amortyzacja środków trwałych finansowanych dotacją unijną i dotacją z Urzędu Pracy

7. Zmiany w środkach trwałych (zaprzestanie użytkowania, utrata wartości, podział środka trwałego, straty, zmiany lokalizacji, zawieszenie działalności, likwidacja)

8. Wartości niematerialne i prawne

  • definicja w oparciu o prawo podatkowe
  • rodzaje
  • ustalanie wartości początkowej WNiP
  • ewidencja wartości niematerialnych i prawnych
  • stawki i metody amortyzacji, możliwość ulepszenia

9. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne a podatek od towarów i usług

  • podatek naliczony przy zakupie i wytworzeniu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • podatek należny przy sprzedaży, aporcie i nieodpłatnym przekazaniu (cele własne, darowizna)
  • remanent likwidacyjny w podatku VAT a środki trwałe i wartości niematerialne i prawne
  • korekta podatku naliczonego przy zmianie przeznaczenia środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • stosowanie współczynnika proporcji i preproporcji do odliczania VAT od zakupu środków trwałych i WNiP

Prowadzący

Grażyna Machula

  • Doświadczony praktyk w dziedzinie rachunkowości i rynku kapitałowego
  • Opiniodawca na zlecenie Senatu RP projektu ustawy o rachunkowości
  • Opracowywała analizy makroekonomiczne, analizy finansowe spółek publicznych oraz analizy rynku kapitałowego dla Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz współpracowała w przygotowaniu regulacji prawnych (Zarządzenia Przewodniczącego KPW) w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości obowiązującej na rynku kapitałowym
  • Wykładowca na London Guidhall Univesity
  • Prowadzi szkolenia dot. rynku kapitałowego, w szczególności dla maklerów, doradców inwestycyjnych, biegłych rewidentów oraz na studiach podyplomowych w zakresie bankowości inwestycyjnej (Gdańska Akademia Bankowa i London Guidhall Univesity)

Ekspert Instytutu

Doradca Podatkowy

Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

W ramach samorządu zawodowego, pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego KIDP.

Prowadzi cykliczne szkolenia dla doradców podatkowych zrzeszonych w Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Od 1999 roku dyrektor w firmie księgowej.

Od 2009 roku członek zarządu podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych. Aktualnie firma świadczy kompleksową obsługę księgowo-finansową i podatkową na rzecz niemal 600 podmiotów gospodarczych o różnych profilach działalności, w tym ponad 230 spółek prawa handlowego.

Ponadto od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.

Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług.

W latach 2010-2017 przeprowadziła około 1100 godzin szkoleń z czego 400 dotyczących podatku od towarów i usług.

Harmonogram

08.45 - 09.00 - rejestracja uczestników
09.00 - 14.00 - szkolenie
14.00 - 15.00 - obiad

Istnieje możliwość wykupienia noclegu w Hotelu Gołębiewski lub pobliskim hotelu o standardzie 3***

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 890 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY