Podatek VAT 2019 - zmiany oraz aktualne problemy

Informacje ogólne

Miejscowość: Olsztyn
Termin: 2019-04-04 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 390 PLN + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

O szkoleniu

"Podatek VAT 2019" - celem szkolenia jest przedstawienie najnowszych zmian w zakresie podatku VAT. Podczas szkolenia są także omawiane aktualne problemy związane z rozliczaniem podatku VAT, determinowane w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie z zakresu podatku VAT jest więc nastawione na aspekty praktyczne czyli przedstawianie danej problematyki jednocześnie z możliwymi sposobami postępowania.
W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

I. VAT - zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2019

1. Zmiany w ramach ustawy o VAT – w szczególności:

  • utrzymanie dotychczasowych stawek VAT
  • modyfikacja zasad dot. tzw. ulgi na złe długi
  • likwidacja wniosków o zwroty VAT

2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 dot. zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących (fiskalnych)

3. Ustawa nowelizująca z dnia 22 listopada 2018 dot. bonów

  • bon jednego przeznaczenia
  • bon różnego przeznaczenia
  • podstawa opodatkowania, stawka VAT, moment powstania obowiązku podatkowego względem emisji, sprzedaży bonów

4. Uproszczenia w procedurze MOSS

5. Ustawa z 9 listopada 2018 o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym

II. Planowane zmiany w podatku VAT 2019

1. Projekt ustawy nowelizującej z 27 kwietnia 2018 - dot. w szczególności kas raportujących on-line, w tym:

  • dotychczasowe kasy fiskalne a raportowanie on-line
  • obowiązek wymiany kas fiskalnych dla wybranych podatników
  • ulga na zakup kasy fiskalnej
  • kara pieniężna za brak przeglądu technicznego kasy fiskalnej itd.

2. Projekt ustawy nowelizującej z 30 listopada 2018 - dot. w szczególności likwidacji deklaracji VAT na rzecz JPK_VAT

3. Projekt ustawy nowelizującej z 6 września 2018

  • modyfikacja zasad wystawiania faktur do transakcji udokumentowanej uprzednio paragonem
  • nowe sankcje w podatku VAT
  • NIP nabywcy w treści paragonu fiskalnego
  • nowa definicja „pierwszego zasiedlenia” a zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT
  • zmiany dot. importu towarów
  • nieuzasadnione wzbogacenie podatnika
  • modyfikacja przesłanek do wykreślenia podatnika z rejestru podatników VAT czynnych
  • modyfikacja włączeń spod zwolnienia od podatku VAT (art. 113 ustawy o VAT)
  • modyfikacja dot. faktur RR

4. „Matryca” stawek obniżonych

II. Wybrane problemy i wątpliwości związane ze stosowaniem split payment.

III. Wybrane, aktualne problemy na gruncie podatku VAT w kontekście bieżącego orzecznictwa organów podatkowych oraz sądów administracyjnych

  • „korekta” podatku naliczonego przy imporcie usług, OO (art. 86 ust. 10b pkt 3 ustawy o VAT)
  • „preproporcja” (m.in. dopuszczalność wyboru innej metody obliczania preproporcji niż metody przewidziane w przepisach; dotacje a „preproporcja”itp.)
  • status podwykonawcy przy usługach budowlanych – kontrowersje i spory
  • rozliczanie faktur korygujących
  • wystawienie faktury do paragonu a JPK
  • praktyka organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej w zakresie kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego (m.in. kwestia należytej staranności)
  • nabycie paliwa poprzez karty paliwowe (flotowe) (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego a usługi gastronomiczne (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • moment wykonania usługi a obowiązek podatkowy (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego po upływie przedawnienia (wyrok TSUE z 12 kwietnia 2018 w sprawie Biosafe, sygn. C-8/17)
  • usługi turystyczne (procedura VAT marża) – wyrok TSUE z dnia 19 grudnia 2018 w sprawie Skarpa Travel sp. z o.o. (sygn. C-422/17)
  • usługa najmu lokali mieszkalnych na rzecz pracodawców
  • kary umowne a podatek VAT
  • pozostałe zagadnienia

Cena szkolenia: 490 PLN + 23% VAT

Prowadzący

Ekspert Instytutu

Doradca Podatkowy

Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych

W ramach samorządu zawodowego, pełni funkcję Zastępcy Przewodniczącego Zamiejscowego Sądu Dyscyplinarnego KIDP.

Prowadzi cykliczne szkolenia dla doradców podatkowych zrzeszonych w Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Od 1999 roku dyrektor w firmie księgowej.

Od 2009 roku członek zarządu podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych. Aktualnie firma świadczy kompleksową obsługę księgowo-finansową i podatkową na rzecz niemal 600 podmiotów gospodarczych o różnych profilach działalności, w tym ponad 230 spółek prawa handlowego.

Ponadto od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.

Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy.

Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług.

W latach 2010-2017 przeprowadziła około 1100 godzin szkoleń z czego 400 dotyczących podatku od towarów i usług.

Harmonogram

09.45 - 10.00 - rejestracja uczestników, czas na poranną kawę i ciasteczka
10.00 - 11.30 - szkolenie
11.30 - 11.45 - przerwa kawowa
11.45 - 13.15 - szkolenie
13.15 - 14.00 - obiad
14.00 - 15.30 - szkolenie

Miejsce szkolenia podajemy w potwierdzeniach udziału w szkoleniu, które wysyłamy do Państwa faksem lub e-mailem. Zawsze jest to centrum miasta (za wyjątkiem szkoleń wyjazdowych).

Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia.

Karta zgłoszenia ma formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 390 PLN + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY