Podatki 2019 - zmiany w praktyce

4 dni - Hotel Gołębiewski****

Informacje ogólne

Miejscowość: Wisła
Termin: 2019-06-04 — 2019-06-07 Zobacz inne terminy tego szkolenia.
Cena: 2240 PLN - szkolnienie jest zwolnione z + 23% VAT
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

O szkoleniu

"Podatki 2019 - zmiany w praktyce" to szkolenie którego celem jest przedstawienie uczestnikom najnowszych zmian w zakresie podatków VAT i CIT. Nasze szkolenie podatkowe to także omawianie aktualnych problemów związanych z rozliczaniem VAT i CIT, determinowanych w szczególności działaniem organów podatkowych oraz orzecznictwem Ministra Finansów, sądów administracyjnych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Szkolenie nakierowane jest na aspekty praktyczne, tj. zarówno przedstawienie danej problematyki, jak i możliwych sposobów postępowania z nią związanych. W trakcie szkolenia jego uczestnicy będą mieli również możliwość pozyskania informacji co do kierunków i sposobów podejmowania działań kontrolnych przez organy podatkowe lub organy kontroli skarbowej, a także planowanych, kolejnych zmian w ustawie o VAT.

Program

Podatek VAT 2019

I. Zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2019

1. Zmiany w ramach ustawy o VAT – w szczególności:

  • utrzymanie dotychczasowych stawek VAT
  • modyfikacja zasad dot. tzw. ulgi na złe długi
  • likwidacja wniosków o zwroty VAT

2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 dot. zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących (fiskalnych)

3. Ustawa nowelizująca z dnia 22 listopada 2018 dot. bonów

  • bon jednego przeznaczenia
  • bon różnego przeznaczenia
  • podstawa opodatkowania, stawka VAT, moment powstania obowiązku podatkowego względem emisji, sprzedaży bonów

4. Uproszczenia w procedurze MOSS

5. Ustawa z 9 listopada 2018 o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym

II. Planowane zmiany w podatku VAT 2019

1. Projekt ustawy nowelizującej z 27 kwietnia 2018 - dot. w szczególności kas raportujących on-line, w tym:

  • dotychczasowe kasy fiskalne a raportowanie on-line
  • obowiązek wymiany kas fiskalnych dla wybranych podatników
  • ulga na zakup kasy fiskalnej
  • kara pieniężna za brak przeglądu technicznego kasy fiskalnej itd.

2. Projekt ustawy nowelizującej z 30 listopada 2018 - dot. w szczególności likwidacji deklaracji VAT na rzecz JPK_VAT

3. Projekt ustawy nowelizującej z 6 września 2018

  • modyfikacja zasad wystawiania faktur do transakcji udokumentowanej uprzednio paragonem
  • nowe sankcje w podatku VAT
  • NIP nabywcy w treści paragonu fiskalnego
  • nowa definicja „pierwszego zasiedlenia” a zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a ustawy o VAT
  • zmiany dot. importu towarów
  • nieuzasadnione wzbogacenie podatnika
  • modyfikacja przesłanek do wykreślenia podatnika z rejestru podatników VAT czynnych
  • modyfikacja włączeń spod zwolnienia od podatku VAT (art. 113 ustawy o VAT)
  • modyfikacja dot. faktur RR

4. „Matryca” stawek obniżonych

III. Wybrane problemy i wątpliwości związane ze stosowaniem split payment.

IV. Wybrane, aktualne problemy na gruncie podatku VAT w kontekście bieżącego orzecznictwa organów podatkowych oraz sądów administracyjnych

  • „korekta” podatku naliczonego przy imporcie usług, OO (art. 86 ust. 10b pkt 3 ustawy o VAT)
  • „preproporcja” (m.in. dopuszczalność wyboru innej metody obliczania preproporcji niż metody przewidziane w przepisach; dotacje a „preproporcja”itp.)
  • status podwykonawcy przy usługach budowlanych – kontrowersje i spory
  • rozliczanie faktur korygujących
  • wystawienie faktury do paragonu a JPK
  • praktyka organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej w zakresie kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego (m.in. kwestia należytej staranności)
  • nabycie paliwa poprzez karty paliwowe (flotowe) (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego a usługi gastronomiczne (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • moment wykonania usługi a obowiązek podatkowy (oczekiwanie na wyrok TSUE)
  • odliczanie podatku naliczonego po upływie przedawnienia (wyrok TSUE z 12 kwietnia 2018 w sprawie Biosafe, sygn. C-8/17)
  • usługi turystyczne (procedura VAT marża) – wyrok TSUE z dnia 19 grudnia 2018 w sprawie Skarpa Travel sp. z o.o. (sygn. C-422/17)
  • usługa najmu lokali mieszkalnych na rzecz pracodawców
  • kary umowne a podatek VAT
  • pozostałe zagadnienia

Podatek CIT 2019

1. Zasady rozpoznawania kosztów w zakresie zakupu usług niematerialnych oraz kosztów finansowania dłużnego w 2018

2. Zmiany w definicji małego podatnika – konsekwencje praktyczne

3. Mniejsze obowiązki informacyjne w zakresie różnic kursowych i zaliczek uproszczonych

4. Możliwość jednorazowego rozliczenia straty do wysokości 5 mln PLN

5. Obniżka stawki CIT

6. Nowy limit dla odliczania odpisów amortyzacyjnych od samochodów osobowych

7. Limit dotyczący umów leasingowych, umów najmu i dzierżawy samochodów osobowych

8. Nowe ograniczenia w zakresie wydatków eksploatacyjnych i składek na ubezpieczenie samochodów osobowych

9. Exit Tax – zakres podmiotowy i przedmiotowy planowanych regulacji

10. Obniżenie przychodu o tzw. hipotetyczne koszty odsetkowe – finansowanie spółki poprzez dopłaty lub zysk zatrzymany

11. Szczególne zasady opodatkowania obrotu walutami wirtualnymi

12. Nowe zasady opodatkowania obrotu wierzytelnościami oraz obrotu pakietami wierzytelności

13. Instytucja Innovation Box w polskim systemie podatkowym – nowe preferencyjne zasady opodatkowania kwalifikowanego dochodu z niektórych praw własności intelektualnej

14. Kopia certyfikatu rezydencji w systemie podatku u źródła

15. Zmiany w zakresie opodatkowania nieruchomości komercyjnych – nowe zasady wyliczenia tzw. minimalnego podatku dochodowego

ROZSZERZENIE PROGRAMU PODSTAWOWEGO

 1. Analiza wydanej przez MF metodyki w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych:

• czym jest należyta staranność kupiecka? – definicja
• dobra wiara podatnika
• forma prawna metodyki
• zakres podmiotowy i przedmiotowy metodyki: transakcje krajowe oraz transakcje transgraniczne (WDT/ WNT)
• zakres ochrony wynikający z publikacji metodyki
• kryteria formalne wynikające z metodyki dotyczące oceny kontrahenta (na etapie zawierania transakcji i jej kontynuacji)
• kryteria transakcyjne wynikające z metodyki dotyczące oceny kontrahenta (na etapie zawierania transakcji i jej kontynuacji)
• geneza i przebieg konsultacji podatkowych w sprawie metodyki w zakresie oceny dochowania należytej staranności przez nabywców towarów w transakcjach krajowych
• należyta staranność kupiecka w świetle stanowiska TSUE
• należyta staranność kupiecka w świetle orzecznictwa polskich sądów administracyjnych
• należyta staranność kupiecka w świetle praktyki polskich organów podatkowych
• metodyka a bezpieczeństwo obrotu gospodarczego

2. Należyta staranność podatnika a prawo do odliczenia podatku VAT

• prawo do odliczenia podatku VAT jako fundamentalne prawo podatnika
      (w świetle stanowiska TSUE, orzecznictwa polskich sądów administracyjnych i praktyki organów skarbowych)
• skutki braku należytej staranności kupieckiej – kwestionowanie rozliczeń podatnika w łańcuchu transakcji
• kiedy podatnik traci prawo do odliczenia podatku VAT?
• ciężar dowodowy – kto ma udowodnić prawo do odliczenia?
• możliwość implementacji metodyki w praktyce
• prawo do odliczenia podatku VAT a „puste” faktury VAT
• odpowiedzialność karna i karna skarbowa za wystawianie „pustych” faktur VAT

3. Zasady opracowywania wewnętrznych procedur w firmie w zakresie weryfikacji kontrahentów

• komu potrzebna jest procedura?
• istota sformalizowanych procedur weryfikacyjnych
• elementy procedury
• ryzyka dla działalności przedsiębiorstwa związane ze stwierdzeniem braku należytej staranności, w tym ryzyko zabezpieczenia zobowiązania podatkowego, rygor natychmiastowej wykonalności, wpływ na płynność finansową firmy

4. Co robić i jak się zachowywać w trakcie kontroli dotyczącej odliczenia podatku VAT – ciężar dowodowy, strategia postępowania

5. Odpowiedzialność karna i karna - skarbowa członków zarządu, pracowników i właścicieli firm – praktyka równoległego wszczynania postępowań oraz analiza możliwości ochrony

• wpływ postepowania karnego skarbowego na postepowanie podatkowe dotyczące podatku VAT
• zawieszenie biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego
• możliwość obrony przed odpowiedzialnością karną skarbową

Prowadzący

Harmonogram

Data

Godziny zajęć

04.06.2019

05.06.2019

09.00 – 14.00

15.00 – 15.45

06.06.2019

09.00 – 14.00

15.00 – 15.45

07.06.2019

09.00 – 14.00

15.00 – 15.45


Cena obejmuje:

  • szkolenie
  • drukowane materiały szkoleniowe
  • notatnik
  • długopis
  • certyfikat


Warunki uczestnictwa

Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia faksem lub e-mailem, lub wypełnienie zgłoszenia internetowego.

Karta zgłoszenia oraz wypełniony formularz internetowy mają formę umowy zawartej pomiędzy firmą zgłaszającą a Instytut Szkoleniowy A&D Sp. z o.o.

W przypadku nie otrzymania potwierdzenia uczestnictwa 3 dni robocze przed szkoleniem, prosimy o kontakt telefoniczny.

Opłata za uczestnictwo obejmuje koszty: szkolenia, materiałów, przerw kawowych oraz obiadów. Cena nie zawiera kosztów: noclegu, przejazdu oraz parkingu.

Składniki ceny za szkolenia wyjazdowe są zmienne i każdorazowo określane w ofercie.

Warunki rezygnacji

Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej (faksem lub mailem) najpóźniej na 7 (21 dla szkoleń wyjazdowych) dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym lub niestawienie się na szkolenie, wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%.

Odwołanie szkolenia

Organizator zastrzega sobie prawo do:

  • odwołania szkolenia najpóźniej 3 dni robocze przed jego terminem, z przyczyn niezależnych od niego
  • zmiany terminu zajęć jeśli wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł poprowadzić szkolenia. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Zamówienie

Cena: 2240 PLN - szkolnienie jest zwolnione z + 23% VAT
Pobierz formularz zamówienia

zapisz program na dysku (*.pdf)

Kontakt

Anna Bocian
tel.: +48 22 403 40 94
anna.bocian@ad.edu.pl

Szkolenie wewnętrzne

Powyższe szkolenie możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY